Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rozvrh hodin!

22. 4. 2007
Stejně tak oběd, který si prohodíte s kolegyní a jdete na něj od jedenácti či dvanácti hodin, vám neudělá moc dobře a po třinácté hodině nejste už nic platná. Nemůžete se na nic soustředit a práce vám nejde od ruky.
 
Tělo s hodinami
Je to tím, že podle staré čínské medicíny má každá činnost během dne v něm své určené místo. Kdesi v těle máme zabudované »hodiny«, které v pravidelných krátkodobých i dlouhodobých intervalech aktivují nebo tlumí naše tělesné orgány i duševní výkonnost. Jestliže se naučíte naslouchat svému tělu a budete vědět, kdy je na kterou činnost během dne připravené a na kterou zase vůbec ne, můžete mnohonásobně zvýšit svou pracovní výkonnost, psychickou vyrovnanost a životní energii a pohodu.
 
V osm snídaně, dopoledne práce
Tělo se začíná probouzet mezi 4. a 6. hodinou, kdy klesá hladina melatoninu, jenž udržuje tělo ve spánku a zvyšuje se tvorba »aktivujících« hormonů, které tělo probouzí. Mezi nimi je i serotonin, a ten příznivě ovlivňuje celkový pocit pohody a podporuje krátkodobou paměť.
 
Proto je nejlepší doba zopakovat si hned po ránu informace, které budete ten den potřebovat do školy či do práce. Tělo je také po ránu nejcitlivější na bolest, takže se nedoporučují jakékoliv bolestivé zákroky. Jestliže máte po ránu více času, je vhodné snídani odložit až na 8. hodinu. Po té, až do 12. hodiny, nastává nejvýkonnější čas vhodný pro práci či studium.
 
Ve dvě »na umření«, v pět »zmrtvýchvstání«
Naopak mezi 13. a 14. hodinou aktivita prudce klesá a nastává útlum. Hůře se soustředíme, pozornost a výkonnost klesá. Zároveň jsme více odolní vůči bolesti, takže tohle je doba nejvhodnější pro návštěvu třeba zubaře. Poté aktivita zase stoupá. Vrcholu nabývá okolo 17. hodiny, kdy je nejlepší čas na přípravu do školy, sportovní vyžití, četbu knih či práce vyžadující manuální zručnost.
 
Čas na milování
Okolo 19. hodiny se začíná vkrádat přirozená únava a smysly se nám zbystřují. Ideální chvilka na dobré víno nebo milování. Nebo oboje. Nejvhodnější čas odebrat se ke spánku je k 23. hodině. Nejpřínosnější spánek je ten, který naspíte do půlnoci.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář